Influencerka jest to popularna kobieta, która ma wpływ na opinie i decyzje osób, do których dociera ze swoim przekazem.  Obserwujący daną influcencerkę darzą ją dużym zaufaniem.

Słowo influcencerka pochodzi od angielskiego influence, czyli wpływ. 

Dobre influencerki kreują postawy społeczne i przekonania na dany temat. Inluencerki  często działają jako guru danego stylu życia, którzy promują określony styl życia lub postawę przez swoje publikacje. 

Patrząc od strony marketingu internetowego, influencerka może polecać swoje ulubione produkty, a taki sposób marketingu nazywa się influencer marketing. Bardzo często influencerki wyspecjalizowane są w danej dziedzinie życia, stąd mamy influencerki modowe, influencerki makijażowe, influcencerki podróżnicze czy parentingowe. 

 Obecnie pojęcie influencerki łączy najbardziej z twórczyniami internetowymi, które docierają do swoich odbiorców za pomocą takich platform internetowych jak Twitch, Instagram, YouTube, Snapchat, Twitter, Facebook, TikTok, ale wraz z ewolucją platform internetowych może się zmieniać.