Co to jest martwy ciąg? - opis ćwiczenia

redakcja | 30.10.2021 18:02

Martwy ciąg (ang. deadlift) to ćwiczenie polegające na bezpiecznym podnoszeniu z ziemi bardzo dużego ciężaru do momentu, aż ćwiczący ma proste plecy.

Martwy ciąg
Martwy ciąg | envato, autor FlamingoImages
Obserwuj nas w Google News i otrzymuj codziennie podobne informacje

Chociaż wariacji na temat ćwiczenia  martwy ciąg jest bardzo dużo, to w tej dyscyplinie klasycznie podnośmy sztangę obciążoną talerzami. 

Martwy ciąg jest jednym z podstawowych ćwiczeń kulturystycznych, jest jednym bojem  spośród popularnego sportu, jakim jest trójbój siłowy, jest bardzo częstym bojem w zawodach siłaczy (strong manów), jest bardzo często używany jako ćwiczenie uzupełniające w wielu sportach wyczynowych.

Martwy ciąg krok po kroku 

Krok po kroku wykonanie powtórzenia ćwiczenia martwy ciąg wygląda jak poniżej, z poradnikiem pokazanym powyżej na pewno będzie Ci prosto je wykonać, ale zachęcamy do nauki tego ćwiczenia z trenerem.  Trener na bieżąco skoryguje Twoje błędy, których eliminacja pozwoli uniknąć groźnych kontuzji, kiedy będziesz już brał duże ciężary w martwym ciągu. 

Stań przed sztangą blisko goleni w pozycji wyprostowanej. Nogi rozszerz na szerokość barków. Dłonie na sztandze rozstaw szerzej niż na szerokość barków. Delikatnie uginając kolana podnieść sztangę, ciągnąc po udach, zważając, żeby nie robić kociego grzbietu i kontrolować, żeby plecy były proste.Na końcu ruchu nie rób przerostu pleców.

Nie jest to proste technicznie ćwiczenie, wszystkich chcących dowiedzieć się jako ona poprawnie wygląda, zawsze odsyłam do wideo-poradników, przygotowywanych przez niekwestionowanego eksperta w tym boju, Sebastiana Kota.

Artykuły z kategorii
Artykuły z portalu