Uchwyty do pompek, czy warto?

redakcja | 15.01.2022 02:24

Z racji tego, że wywodzę się z wojska, to od samego początku kariery miałem do czynienia z pompkami, bo w wojsku to ćwiczenie jest wręcz koronnym. Wykonuje się je w różnych wariantach, ale jednak najczęściej w formie klasycznej i bez dodatkowych przyrządów, jakimi mogą być uchwyty do pompek lub paraletki. Z biegiem lat - już po zawodowej służbie wojskowej - przekonałem się do urozmaicania tego ćwiczenia, a w poniższym artykule przyjrzymy się zaletą i wadą używania chwytów do wykonywania pompek. 

Mężczyzna wykonujący pompki na uchwytach, ilustracja do artykułu
Mężczyzna wykonujący pompki na uchwytach, ilustracja do artykułu | envato, autor astakhovyaroslav
Obserwuj nas w Google News i otrzymuj codziennie podobne informacje

Jakie są zalety używania chwytów do pompek?

Wszelkiego rodzaju chwyty do pompek mają za zadanie zwiększenie intensywności naszego treningu poprzez pogłębienie ruchu podczas wykonywania pompki. Takie pogłębienie ruchu zwiększa trudność wykonania ćwiczenie i angażuje więcej naszych mięśni. Tyle i aż tyle, bo jest to zaleta najważniejsza. 

Jako inny z plusów uchwytów do pompek, podaje się również odciążenie nadgarstków, co nie zawsze musi być prawdą, bo wszystko zależy jakiej wysokości mamy uchwyty do pompek oraz czy rurka pasuje do naszego uścisku. 

Jakie są wady uchwytów do pompek?

Wady uchwytów do pompek pojawiają sie tylko wtedy, kiedy kupisz złej jakości uchwyty. Może być za cienka rurka, może być niepewny chwyt, może być za słaby materiał. Wybierajac chwyty zainteresuj się paraletkami, bo jest to bardziej uniwersalny przysząd treningowy, który przeważnie jest bardzo solidnie wykonany, 

Co zamiast chwytów do pompek?

Nie chcesz kupować dodatkowego sprzętu? Zamiennikiem, urozmaiceniem, lub nawet często utrudnieniem do ćwiczenia pompek na uchwytach mogą być popularne przyrządy treningowe. Przestawiane przeze mnie poniżej pompki na piłce bosu lub pompki na równoważni są praktycznie innymi ćwiczeniami, ale jak zacząłeś interesować się pompkami na chwytach, to warto Cię już na tym etapie zainteresować takimi ćwiczeniami, bo znakomicie rozwiną Twoje core. 

Pompki na paraletkach

Pompki na paraletkach, ilustracja do artykułu o pompkach na uchwytachenvato, autor twenty20photos | Pompki na paraletkach, ilustracja do artykułu o pompkach na uchwytach

Pompki na hantlach

Kobieta robiąca pompki na hantlachenvato, autor westend61 | Kobieta robiąca pompki na hantlach

Pompki na kettlebells

Kobieta robiąca pompki na kettlebellsenvato autor davidpereiras | Kobieta robiąca pompki na kettlebells

Pompki na talerzach do sztangi

Ćwiczenie to może łatwo doprowadzić do kontuzji i zalecamy próbę jego wykonywania tylko doświadczonym trenującym.

 Pompki na talerzach do sztangi, ilustracja do artykułu do pompek na chwytachenvato, autor NomadSoul1 | Pompki na talerzach do sztangi, ilustracja do artykułu do pompek na chwytach

Pompki na piłce bosu

Mężczyzna wykonujący pompki na piłce bosuenvato, autor serhiibobyk | Mężczyzna wykonujący pompki na piłce bosu

Artykuły z kategorii
Artykuły z portalu