Rozgrzewka na WF w punktach na ocenę bardzo dobrą. Zobacz znakomite ćwiczenia na rozgrzewkę WF

redakcja | 27.09.2021 00:51

Nauczyciele wychowania fizycznego przywiązują bardzo dużą wagę do rozgrzewki przed zajęciami, bo przygotowuje organizm do dużego wysiłku i pozwala uniknąć kontuzji. Wychowawcy skrupulatnie oceniają i bardzo często karzą przygotowywać każdemu z uczniów swoją rozgrzewkę, jako zaliczenie przedmiotu. 

Rozgrzewka
Rozgrzewka | envato, autor bialasiewicz

Dobrze dobrane ćwiczenia w rozgrzewce WF powinny przyśpieszyć krążenie krwi w każdej grupie mięśni, a przez to  zwiększyć ich temperaturę i temperaturę stawów i ścięgien.

Żeby to zrobić, wystarczy przepracować ćwiczeniami wszystkie duże grupy mięśniowe i zaangażować wszystkie stawy. Rób rozgrzewki przed każdym treningiem, nie tylko przed zajęciami WF.

Przykładowa rozgrzewka na wf w punkach

Zobacz naszą propozycję ćwiczeń rozgrzewkowych przygotowanych na około 15 min. Przetrenujesz ją wszystkie grupy mięśniowe i stawy. Dobrze wykonana gwarantuje ocenę bardzo dobrą!

Rozgrzewka w biegu 

  • Lekki trucht (czas 3 minuty) - trucht najlepiej wykonywać po okręgu gęsiego. Przy bardzo małych salach gimnastycznych może być wykonywany w miejscu, ale problemem będą kolejne proponowane ćwiczenia.
  • Ćwiczenia podczas truchtu (łącznie 3 -5 minut):
    • krążenie ramion do przodu - lewa ręka
    • krążenie ramion do przodu - prawa ręka
    • krążenie ramion do przodu - obie ręce
    • krążenie ramion do tyłu - lewa ręka
    • krążenie ramion do tyłu - prawa ręka
    • krążenie ramion do tyłu - obie ręce
    • krążenie ramion w przeciwnych kierunkach - obie ręce
    • Podnoszenie niewidzialnej piłki z ziemi na przemian rękoma
    • przeplatanka lewym bokiem do kierunku truchtu
    • przeplatanka prawym bokiem do kierunku truchtu
    • skip A, czyli nogi mocno zginamy w kolanach, kolana podnosimy jak najwyżej
    • skip C, czyli uderzanie piętami w pośladki (naprzemienne)

Rozgrzewka w miejscu 

Gdy krew zaczęła już krążyć w całym ciele po dynamicznej rozgrzewce, możemy zacząć dogrzewać stawy i ścięgna.

  • Krążenia nadgarstków (40 sekund)
  • Krążenia w stawach skokowych (40 sekund)
  • Skrętoskłony (40 sekund)
  • Krążenia biodrami w lewą stronę (40 sekund)
  • Krążenia biodrami w prawą stronę (40 sekund)
  • Krążenia kolan do środka (40 sekund)
  • Krążenie kolan na zewnątrz (40 sekund)
  • Przysiady (10 powtórzeń)
  • Wykroki (10 powtórzeń)
  • Zakroki (10 powtórzeń)
  • Brzuszki (10 powtórzeń)
  • Pompki (10 powtórzeń)
  • Kiedy ćwiczący nie jest jeszcze zmęczone i dogrzane burpeesy.

Zobacz osobny artykuł: co to jest rozgrzewka?

Nie przegap
Artykuły z portalu