Nowa era elektromobilności Toyoty w USA

Toyota, znana ze swojego zaangażowania w innowacje i zrównoważony rozwój, ogłosiła inwestycję 1,3 miliarda dolarów na rozwój produkcji samochodów elektrycznych i baterii w Stanach Zjednoczonych. Ta strategiczna decyzja podkreśla determinację firmy do przyspieszenia przejścia na elektromobilność, zwłaszcza na kluczowym rynku amerykańskim. Inwestycjaobejmuje uruchomienie nowej linii montażowej baterii trakcyjnych w fabryce Toyota Kentucky, która jest jednym z najważniejszych zakładów produkcyjnych firmy w Ameryce Północnej.W ramach tej inwestycji Toyota planuje także wprowadzenie na rynek nowego, elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, który zostanie wyprodukowany właśnie w fabryce w Kentucky.

Rozwój produkcji baterii – klucz do przyszłości

Toyota przyspiesza swoje wysiłki w zakresie produkcji baterii poprzez budowę nowych fabryk i rozwój już istniejących. W 2022 roku firma rozpoczęła budowę Toyota Battery Manufacturing North Carolina, pierwszego ośrodka w Ameryce Północnej specjalizującego się w montażu baterii trakcyjnych. Zakład, który ma zostać uruchomiony w 2025 roku, będzie miał możliwości produkcyjne wystarczające do zaspokojenia potrzeb 1,2 miliona zelektryfikowanych pojazdów rocznie, co stanowi znaczący krok w kierunku zwiększenia dostępności i przystępności samochodów elektrycznych.W 2025 roku Toyota planuje również otwarcie nowego laboratorium baterii w USA, które będzie zajmować się badaniem jakości, wydajności i trwałości akumulatorów do zelektryfikowanych samochodów przeznaczonych na rynki Ameryki Północnej.

Globalna strategia elektryfikacji

Globalnie Toyota zobowiązała się do inwestycji 70 miliardów dolarów w elektromobilność do 2030 roku, a także planuje sprzedaż 1,5 miliona aut elektrycznych rocznie oraz wprowadzenie na rynek 10 nowych modeli BEV. Firma koncentruje się na badaniach nad nową generacją baterii, w tym litowo-jonowych, o konstrukcji bipolarnej oraz zastosowaniu stałego elektrolitu. Co więcej, marka ma na celu obniżenie kosztów baterii o połowę w drugiej połowie tej dekady.Toyota dąży do tego, aby do 2030 roku zwiększyć produkcję baterii do 200 gigawatogodzin, co znacząco przyczyni się do popularyzacji zelektryfikowanych samochodów. Ta ambitna strategia pokazuje, że Toyota nie tylko dostosowuje się do zmieniających się warunków rynkowych, ale także aktywnie kształtuje przyszłość mobilności, stawia na zrównoważony rozwój i innowacje.