W inauguracyjnym wyścigu sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA TOYOTA GAZOO Racing mierzyła się z trudnościami technicznymi i wymagającym torem Lusail International Circuit. Zdobyła pierwsze punkty i pokazała wytrwałość zespołu w walce o obronę mistrzowskich tytułów.

Wyzwanie na torze Lusail International Circuit

Sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) rozpoczął się wyzwaniem na torze Lusail International Circuit zlokalizowanym w Katarze, gdzie TOYOTA GAZOO Racing stanęła w obliczu trudnego terenu wyścigowego. Charakterystyka toru, wyjątkowo wąska i kręta, stanowiła dodatkowe wyzwanie dla zespołów w klasie Hypercar, w tym dla Toyoty, która już mierzyła się z regulaminowym podniesieniem masy i obniżeniem mocy swojego zwycięskiego modelu GR010 HYBRID. Praca zespołu na torze skupiała się na znalezieniu najlepszego możliwego balansu samochodu. Brała pod uwagę opony, masę i ustawienia, aby osiągnąć oczekiwane wyniki w wyjątkowo trudnych warunkach.

Punktowane miejsca mimo ograniczeń

Załoga prowadząca GR010 HYBRID z nr 7 składająca się z Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashiego i Nyck de Vries, wykorzystała potencjał samochodu i zdobyła cenne punkty za 6. miejsce. Mimo braku tempa w porównaniu z czołówką zespół uznał ten wynik za sukces.Obecni mistrzowie świata FIA WEC w składzie Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa, prowadzący GR010 HYBRID z nr 8, również stoczyli ciężką walkę. Ostatecznie skończyli wyścig na 10. miejscu, co przyniosło zespołowi cenne punkty.

Determinacja do poprawy

Mimo że był to pierwszy wyścig od 2018 roku, w którym żaden z samochodów TOYOTA GAZOO Racing nie stanął na podium, zespół jest zdeterminowany, aby wrócić do walki o wygraną podczas kolejnych rund. Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu, podkreślił ciężką pracę wszystkich członków zespołu i zapowiedział intensywną analizę wyników oraz pracę nad poprawami przed kolejnym wyścigiem – 6 Hours of Imola. 

Zdobycie pierwszych punktów w sezonie przez TOYOTA GAZOO Racing na wyjątkowo wymagającym torze Lusail International Circuit w Katarze, mimo regulaminowych ograniczeń, stanowi świadectwo determinacji i umiejętności adaptacyjnych zespołu. W obliczu wyzwań TOYOTA GAZOO Racing kontynuuje dążenie do sukcesu i podkreśla swoje zaangażowanie w rywalizację na najwyższym poziomie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.