TOYOTA GAZOO Racing przygotowuje się do obrony tytułów mistrzowskich w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), gdzie zmierzy się z rekordową liczbą konkurentów w klasie Hypercar. Zespół koncentruje się na zwycięstwie w Le Mans, największym celu sezonu, z nowymi usprawnieniami w modelach GR010 HYBRID i silną motywacją do utrzymania dominacji.

W obliczu nowych wyzwań

TOYOTA GAZOO Racing, dominująca w poprzednich sezonach FIA WEC, stanęła przed największym wyzwaniem od czasu wprowadzenia klasy Hypercar. Sezon 2024 obfituje w rekordową liczbę 19 aut w najwyższej kategorii, wśród których znalazły się takie marki jak Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, a także nowi gracze na scenie – Alpine, BMW, Isotta Fraschini i Lamborghini. Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu, podkreśla zwiększoną konkurencję, która czyni rywalizację jeszcze bardziej ekscytującą i wymagającą.

Udoskonalone modele GR010 HYBRID, zwycięzcy 16 z 19 wyścigów WEC od debiutu w 2021 roku, otrzymały nie tylko nowe barwy „Prototype” odzwierciedlające zaangażowanie w ewolucję technologii hybrydowych, ale także kluczowe zmiany konstrukcyjne. Dotyczą one głównie wewnętrznych komponentów oraz zewnętrznego wyglądu, w tym nowych przednich reflektorów dla lepszej widoczności.

Skupienie na niezawodności i ekologii

Zmiany konstrukcyjne w GR010 HYBRID były skupione na zoptymalizowaniu auta pod kątem niezawodności. Nowe przednie reflektory z diodami LED zmniejszają odblaski i poprawiają widoczność w nocy oraz w deszczowych warunkach. Po raz pierwszy zastosowano złącze do tankowania po lewej stronie, aby skrócić czas postoju podczas pit stopów, co ma kluczowe znaczenie na torach w Austin i São Paulo.

TOYOTA GAZOO Racing wyraźnie deklaruje zaangażowanie w dążenie do neutralności emisyjnej w sportach motorowych. W tym celu GR010 HYBRID będzie tankowany w 100% odnawialnym biopaliwem, co znacząco zmniejsza emisję CO2. To krok w kierunku bardziej zrównoważonych wyścigów długodystansowych.

Doświadczenie i przygotowanie kluczem do sukcesu

Za kierownicą GR010 HYBRID zasiądą sprawdzone załogi. Kamui Kobayashi, Mike Conway i Nyck de Vries w pierwszym aucie oraz Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa w drugim. Wszystkich ich łączy bogate doświadczenie i sukcesy na torze, a intensywne przygotowania do nowego sezonu podnoszą ich gotowość do kolejnych wyzwań.

Publiczny debiut GR010 HYBRID miał miejsce podczas oficjalnych testów przedsezonowych WEC Prologue na torze Lusail International Circuit w Katarze. Dzięki temu zespół miał okazję zapoznać się z torem, który będzie gospodarzem inaugurujących sezon zawodów Qatar 1812 KM. Ten wyjątkowy wyścig, nawiązujący do Święta Narodowego Kataru, będzie pierwszym z wielu etapów w dążeniu TOYOTA GAZOO Racing do kolejnych mistrzowskich tytułów. Sezon 2024 FIA WEC obiecuje być jednym z najbardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych w historii. Z rekordową liczbą uczestników i silnymi rywalami na każdym kroku, TOYOTA GAZOO Racing musi skupić się nie tylko na niezawodności i wydajności swoich pojazdów, lecz także na strategii i pracy zespołowej, aby utrzymać swoją pozycję lidera w tej prestiżowej serii wyścigowej.